torsdag 3. april 2014

Kontroll?


Hvis du som en mamma eller ihvertfall som kvinne leser dette så vet du like godt som meg at det er vi som har mest kontroll på avtaler,dato`er,hvor den ene votten til ungen har blitt av eller hvor den genseren samboeren etterlyser er.Slik er det bare,ihvertfall 90% av gangene her.
Uansett går jeg på den blemma hver eneste dag og spør samboeren hvor smokken til Pernille er blitt av eller om hvor klokka mi har blitt av.Det stakkars mannebeinet har jo ikke peiling og jeg vet jo godt at hvis jeg ber han om å lete så er det jo uansett jeg som finner det før han.
Jeg har bare innsett at det slik det er og at menn generelt ikke eier den egenskapen i like stor grad som oss kvinner.
Det er HELT greit,bare veldig irriterende til tider;-) 

Nå som vi har blitt en storfamilie med to barn,to hunder,legetimer,ærender,handleliste lengre enn lang lagret på mobilen i tide og utide og utallige eksamener samboeren skal igjennom før skoleslutt nå i juni så har jeg forstått at jeg ikke lengre fungerer som en levende ukeplan,om ikke månedsplan  for den saks skyld,så derfor har vi gått til innkjøp av en ukeplan hos nettsiden ukeplan.no.
Har vært forelsket i de lekre planene lenge og nå får vi skreddersydd vår helt egen en av pleksiglass som viser planen for både mamma,pappa,Mie og Pernille,samt en huskeliste og middagsliste på samme plan.

De kalenderne man får kjøpt i butikkene er det altfor liten plass til å skrive på,så nå er vi på det punktet at vi står klint oppi kalenderen som henger på veggen å myser før vi spør hverandre om hva som egentlig står.

Planene er i våre øyne en investering og aldeles ikke noe man kjøper ofte da det koster en del men nå skal vi være 4 stk en god stund til før vi har planlagt at barn nr.3 kan komme så da var en slik plan ypperlig for vår del...før vi må utvide planen igjen.
Kanskje vi lager vår egen da,vi får se.
Gleder meg til planen kommer om 2-4 uker og jeg ser frem til å begynne å skrive opp og planlegge f.eks hver middag mer nøye enn vi gjør nå.
Ved å planlegge middagene en uke eller to i forkant kan man spare en god del penger noe vi er flinke på noen ganger men som oftes blir det litt småhandling nesten hver dag...fyfy! 

Her et et eksempel på en plan: 


Så ja,så enkelt kan man glede en travel husmor...en ukeplan og jeg får LITT mindre å tenke på;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)