mandag 19. august 2013

Magebilde uke 25


Ble litt sent ute med magebilder denne gangen siden vi ikke helt visste hvilken uke jeg var i før ganske sent men noen snikfoto av magen  i baderoms-speilet har det jo blitt:-)
Denne gangen er det litt gøy å sammenligne magen i forhold til hvor stor jeg var med Mie men sannelig er jeg akkurat like stor denne gangen som sist gang i uke 25 + ca 2 kg.
Jeg fikk fortere mage denne gangen men det er helt normalt med nr.2 og ihvertfall når kroppen ikke klarer å komme seg helt etter sist fødsel.
Jordmoren min sier at det tar 9 mnd`er å "bake" en baby og dobbelt så lang tid før kroppen er tilbake til seg selv igjen.
Vel,kroppen min fikk bare 5 mnd`er å komme seg på men noen fordeler er det jo med det også synes jeg.
Klart det kan være tungt men jeg er så rolig denne gangen,alle vondter og det som følger med et svangerskap sitter så friskt i minnet enda at det er faktisk ikke en eneste ting jeg er bekymret for denne gangen og det er godt å kjenne på.


Bildet til venstre er nå (kjennetegner de 4 strekkmerkene fra sist svangerskap) og det til høyre er fra sist graviditet.

Gøy å se og jeg synes magen er nesten prikk lik som med Mie,helt rundt...kanskje det blir en prinsesse til? :-)

Flere spør om jeg synes det er verre å gå gravid nå enn sist og svaret er nei.
Ja,det var beinhardt å ligge slått ut med svangerskapskvalme når jeg måtte ta hånd om en baby men det varte så kort tid at det er gått i glemmeboken allerede.
Ja,det er også travle dager og en del tunge løft på Mie,men jeg synes ikke det er verre nå enn sist fordi.

Jeg får akkurat den hjelpen jeg trenger og det er sannelig ikke ofte jeg har bedd/ber om hjelp.
Ikke fordi jeg ikke vil men fordi jeg ikke trenger:-) 
Alt er en vanesak og ting blir en rutine så jeg er egentlig bare overlykkelig for at jeg er så heldig å få være gravid igjen og at det gikk så raskt som det gjorde.

Mange tror at denne babyen kom som en overraskelse og at det var et uhell og det synes vi er litt leit å høre.
Flere har stått apatiske og kikket rart på oss når vi har fortalt at denne babyen var akkurat like planlagt som første graviditet og at vi gjerne ønsker oss flere barn,selv etter baby nr.2.

MEN,kroppen skal få en pause etter nr.2 for å komme seg litt igjen.Tanken er at barna skal få ha mammaen sin for seg selv en stund og at de skal få begynne i barnehage før vi tenker på en til,men vi har lært at vi aldri skal planlegge...vi tar hver dag som de kommer og skulle nr.3 dukke opp fort som fy så er den akkurat like velkommen som de to første.

Hva er din mening om alderstette barn og har du noen selv?


4 kommentarer:

  1. Må bare få si at æ syns du e tøff æ!:) Kan vær like greit å få to barn på rappen som å vent par år,det må vær opp til vær enkelt mene æ:)
    Vi har fortsatt bare Alexander og storkose oss med bare han,men man ska aldri si aldri! Har nettopp satt inn spiral så det blir hvertfall ikke en til med det første. Alexander e kjærlighetsbarnet vårt og planlagt,så blir det en til med tida så blir den også planlagt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi,tusen takk Marthe!;) Var det jeg visste at tanken på flere kom til å komme og bare vent...dere får nok en til med tiden:) Alexander er jo så nydelig! Kos dere videre med gutten og takk for koselig kommentar<3

      Slett
  2. Det er 21 mnd mellom Oliver og lillebror som kom nå i Juli, og det går over all forventning! Jeg har allerede (!) lyst å få en tredje, men som du sier ikke før om noen år. Kroppen trenger å heles, og jeg må kvitte meg med noen overflødige kg først. Ikke lett å være gravid med kg for mye!
    Men skjer det så skjer det, men jeg skal da gjøre mitt for at det ikke skal skje ennå hehe :)
    Nydelig mage du har, og ja - prikk lik som sist!

    Lykke til videre, moro å følge deg! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Så godt å høre at det går så fint!:) Hihi,koselig...synes det er så kos å gå gravid jeg så jeg regner med å få den samme tanken med engang nr.2 er ute men nei,en liten pause må til,orker ikke å gå gravid 3.året på rad:p Tusen takk for det kjære du,hyggelig å høre...så får vi se da,om det er noe i det de sier om rund og spiss mage;) Lykke til du også,hyggelig med følgere<3 Stor klem.

      Slett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)