torsdag 6. juni 2013

Første ultralyd med lillebror/lillesøster


Dagene har sneglet seg avgårde mens jeg har sittet å telt dager,timer og minutter til vi endelig skulle få se lilleknøttet i magen på ultralyd,tirsdag 4.juni.

Like spennende som sist,ingen hemmelighet det!

Mie ble plassert hos pappa og Nora allerede kl 7 på morgenen og en liten kjøretur senere satt jeg og Tom på venterommet i 5.etg på Kvinne-Barn-sentret ved sykehuset,20 min for tidlig.Fikk i meg en bolle og litt brus før vi gikk inn slik at babyen i magen fikk våkne til og vise seg frem.
Og gjett om h*n gjorde!!
Jordmora hadde nesten problemer med å ta bilder av krabaten som slo salto der inne med små spark i magen. Denne gangen har jeg ikke kjent så mye og ofte liv som sist så det var ekstra stas og se at h*n var såpass aktiv uten at jeg selv merker så mye til det.
Den lille hadde det kjempefint i magen,hjertet slo og alt så bare bra ut.

Vi hadde gledet oss til å få en endelig termindato men den gang ei. 
Av fastlegen sist gang fikk jeg høre at jeg kunne forvente meg en termin i midten av oktober i forhold til målene av magen (symfysen) tatt den 30.mai.
Ut ifra min egen utregning har jeg kommet fram til en termin i starten på november men jordmødrene på ul på tirsdag sa det var for tidlig til å fastslå dato så kanskje jeg ikke er så langt på vei som man egentlig trodde.
Uansett blir det ny ultralyd om 4 uker for nye mål og termindato. 
Vi ble jo selvsagt ikke lei oss for det,for det betyr at vi skal få se på babyen enda en gang til:-) 
Så nå venter vi på ny time i posten så da er det bare å starte nedtellinga på nytt.


Utifra bildene her er det som å se Mie i profil,så tror det blir en stor likhet mellom de to!
Sååå nysgjerrig på om det er gutt eller jente men det er litt av spenningen.
Gleder oss stort til lillenusk kommer til verden nå for det er nå først det virkelig har gått opp for oss begge at snart,snart,snart er vi tobarns-foreldre og at Mie plutselig er storesøster i en alder av 14-15 mnd!
*Lykke*

Hva tror du at det er? 



2 kommentarer:

  1. Synes det var i går vi var på første UL med lillebror i magen, men nå er det jaggu bare 5 små uker igjen til jeg føder! Tiden går så alt for fort!
    Vanskelig å skulle gjette hva det er, men tror dere får en liten prins nå jeg <3 Stas med en av hver da hihi :)
    Men to av samme er like herlig det også! Gleder oss masse til å få to guttebasser :)

    Stor klem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ohoi,så fort tiden går!:) Begge kjønn er selvsagt hjertelig velkomment,vi gleder oss til å se hva det er :D Lykke til med innspurten!

      Klem <3

      Slett

Legg gjerne igjen et svar eller en hilsning:)